2021. november
h K s c p s v
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
CreaCom | Hogyan kreál új célpiacot a közösségi médiában a kiterjesztett valóság
16481
post-template-default,single,single-post,postid-16481,single-format-standard,theme-bridge,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,columns-4,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Hogyan kreál új célpiacot a közösségi médiában a kiterjesztett valóság

AugmentedReality

Hogyan kreál új célpiacot a közösségi médiában a kiterjesztett valóság

Vélemény: az AR hatékonyan működik, mivel elmosódik a határ az elképzelt világ és a valóság között

 

A legutóbbi és jövőbeli technológiák megvitatásakor a virtuális valóságot és kiterjesztett valóságot gyakran ugyanazon a lapon említik. És gyakorta felcserélhető értelemben használják őket, a köztük lévő különbségek ellenére is.

A VR 360 fokos videót használ arra, hogy elmozdítson a jelenlegi környezetből egy új digitális (virtuális) világba. Másrészről viszont az AR átalakítja a jelenlegi környezetet azzal, hogy digitális információt ad a látómezőhöz. A VR tehát felváltja a valóságot, míg az AR növeli azt.

A két technika közül az AR várhatóan 2022-re növeli a kiadásokat, és úgy tűnik, nagyobb sebességre kapcsol. Több márka (25%, szemben a 21-gyel) mutat érdeklődést a technológia beépítésére, míg mások már játékban vannak. A legutóbbi megjelenés az Apple új iOS 11 operációs rendszere és az iPhone X bejelentése volt szeptemberben.

Az új szoftver iPhone és iPad vásárlók millióinak hozta el az AR-t szerte a világon, megerősítve a közeljövőben várható növekedést.

Mit jelent ez a közösségi média és a márkák számára?

Azzal, hogy a világ népességének 37%-a és az amerikaiak 60%-a jelenleg aktív social media user, a márkák értik a közösségi média jelenlét szükségességét. Támaszkodnak rá azzal, hogy hirdetik a termékeiket és szolgáltatásaikat, és a fogyasztókkal történő napi interakcióra használják.

De amíg a legtöbb brand a közösségi médiát hagyományos formában használja, a nagy óriások lassan beépítik az AR-t, hogy előtérben maradjanak.

És ebben a folyamatban egy teljesen új piac jön létre. Mióta az emberek mindig a gyors és kényelmes folyamatokat keresik – amelyek az egyéni megoldások készítésére sarkallnak, mint például a Modbook toll-kompatibilis tabletei – a márkák AR hirdetéseket használhatnak arra, hogy az aktuális termékeket közvetítsék a közösségi média felhasználóknak.

Így a potenciális vevők kipróbálhatják a különböző termékeket, mielőtt megvennék azokat – egy olyan aktus, amely tájékozottabb döntéseket, hűséges vásárlókat és megnövekedett eladásokat eredményezhet.

Hogyan tudják a márkák kihasználni az AR-t a közösségi médiában?

Az AR beillesztése a social media hirdetésekbe és postokba

Faincarter, egy ingatlan mogul és feltörekvő pop zene ikon a Smith and Hay ernyője alatt azt mondta, „képzeljük el azt a fogyasztói élményt, ahol a vásárlók kipróbálhatják a termékeket és megvehetik őket anélkül, hogy valaha besétáltak volna az üzletbe. Több ember jutna el a kosárig, mivel jobban tudnának dönteni, ami az értékesítések gyarapodásához és a vásárlói hűség növekedéséhez vezet.”

Ez a szépsége annak, amikor a vállalkozás összekapcsolódik a technológiával. A technológia és az üzlet világának tökéletes egyesülése, amit a közösségi média képvisel, és az olyan millenialok, mint Faincarter azok az emberek, akiket a luxus márkák most vonzanak.

„És ez az, amit most az olyan brandek, mint az Estée Lauder jelenleg csinálnak,” mondta Faincarter. „A márkák meghívják a felhasználókat, hogy próbálják ki a különböző árnyalatú rúzsokat függetlenül attól, hogy hol vannak, a LipArtiston keresztül, egy Facebook Messenger bottal. Ha tetszik, ahogy kinézel vele, továbbhaladhatsz a márka weboldalára megvásárolni.”

Napi 1,3 milliárd Messenger felhasználó alapján hívhatjuk ezt egy intelligens marketinges lépésnek a márkától. Azzal, hogy az AR useres számát 200 millióra becsülik 2018-ra és az AR hirdetési kiadások emelkednek, a vállalkozások és marketingesek nagy téteket tehetnek az AR használatára a közösségi médiában.

Olyan lehetőségek létrehozása, amik megmagyarázzák a megmagyarázhatatlant

AugmentedRealityAz AR és technológia vállalkozó, valamint a Fusionex-International alapító Ivan Teh szerint „Az egy dolog, hogy elmondod az embereknek, hol találhatnak meg és az egy másik, hogy ténylegesen megmutatod nekik a helyedet. Szóval ez az a helyzet, amikor elmondod a felhasználóknak, hogyan lesz kézbesítve a termék, amit online vettek vagy elmagyarázod, hogyan használják azt.”

Azzal, hogy bevonjuk az AR-t ezekbe a helyzetekbe és videókat teszünk elérhetővé a közösségi felületeken, életre kel és átültetjük az életbe az alapigazságot: látni és elhinni.

„Példaként említve, egy autószervizes cég készíthet videókat az AR használatával, hogy megmutassa a kis javításokat vagy munkákat a felhasználóiknak,” mondta Teh. „Egy étterem ugyanezt megteheti, megmutatva a helyi vevőknek, hogyan érik el az üzletüket és milyen érzés náluk enni. Ez a social engagement fajta garantálja a hatalmas hatás elérését.”

Végtére is már láttuk azt a fajta átalakulást, amire az AR képes a Pokemon Go és a legutóbbi, Snapchat hot dog által.

Nem kétséges, hogy az embereket lenyűgözi a példátlan tárgyak megjelenése a saját valóságukban. És ez az a fajta varázslat, ami ösztönözhetné a márkaértékesítést, ha a technika szélesebb közösséget érne el: Think social.

Az értékesítés növelése impulzusvásárlással

Vannak szervezett vásárlók, akik végiggondolják a vásárláshoz szükséges összes lépést. És vannak impulzusvevők, akik azért jutnak a kosárig, mert olyan tárgyba ütköztek, amit szeretnek. Lehet, hogy nincs feltétlenül szükségük rá vagy nem nekik készültek, de bármilyen módon megveszik. Ez egy egyszerű elképzelés arra, hogyan működik a hirdetés, ahogy a megtekintés pillanatában szikrázik.

Az AR hatékonyan működik abban, ahogy elmossa a határt a képzelt világ és a valóság között. A VR-től eltérően, ahol egy teljesen új környezetben vagy, az AR jobbá teszi a környezetet. Emlékszel a Lacoste AR appjára 2014-ben, ami lehetővé tette a felhasználóknak, hogy kipróbálják és megosszák a Facebookon és a Twitteren?

Ha a márkák kockázatot vállalnának arra, hogy beindítsák az ilyen fogyasztói élményeket a közösségi médiában, a vásárlások garantáltan növekednének – nem csak azért, mert valaki a vásárlás lehetőségét kereste, hanem azért is, mert belebotlott és volt pénze megvenni.

Az AR építése a márkák részéről még mindig az alap szinten van, csak azokkal a nagy nevekkel a játéktéren, mint a Microsoft, Facebook és az Apple. A ma elérhető AR appok többsége, és mégis, a piaci szereplőknek csak 7%-a használja a technológiát.

Ha több brand bele tud menni az AR megvalósításába a jövőbeli megoldásokban, mint ahogy az Apple csinálja, egy hatalmas piacot várhatunk azokból a vállalatokból, akik kihasználják majd.

Borda Éva-  CreaCom – Kereskedelmi és marketing vezető – stratégiai marketing tanácsadó

Tags:
,


Bizonyára talált már olyan szolgáltatást, amely érdekli Önt! Ne várjon, vágjon bele most!