
24 okt #MeToo – Hogyan inspirált egyetlen tweet egy mozgalmat
#MeToo – Hogyan inspirált egyetlen tweet egy mozgalmat
Bizonyára észrevetted, hogy a social media hírfolyamaidat elárasztották a #MeToo nyilatkozatok, történetek és hangok.
Miközben szomorú elgondolkodni azon nők számáról, akik érintettek a szexuális erőszak terén, ez egyben felhatalmaz arra is, hogy tudjuk, rengetegen érzik magukat elég erősnek ahhoz, hogy hallassák a hangjukat a #MeToo-n keresztül.
A szexuális zaklatás és erőszak előtérben és középpontban helyezkedik el, mind női, mind férfi szempontokból, lényegében magában foglalva egy Én is – Te is – Mi is – Ő is párbeszédet. Ha bármi pozitív származik a Harvey Weinsten ügyből az az, hogy minden eddiginél több ember vesz részt a közösségi platformokon abban, hogy rávilágítson a szexuális zaklatásra és erőszakra.
Tárjuk fel a #MeToo social adatait, hogy részletesebben láthassuk a hatását.
Először is, a Sysomos Search használatával nézzük meg a #MeToo kampány idővonalát. Október 15-én, vasárnap éjfélkor 295 említése volt a #MeToo-nak a Twitteren és este 10 órára már 83000 felett volt a mentions szám.
Tarana Burke aktivista, a Just Be Inc. alkotója, és szexuális erőszak túlélő 2007 óta támogatja a fiatal nőket a „MeToo”-n keresztül. Tarana erőfeszítései a figyelem középpontjába kerültek, amikor hírességek csatlakoztak ahhoz, amit Tarana már évek óta mond.
Azon a vasárnap, amikor Alyssa Milano támogatta a szexuális zaklatás és erőszak áldozatainak tudatosítottságát és egyesítését azzal, hogy ösztönözte a követőit arra, hogy válaszoljanak a tweetjére „Me Too”-val, ha valaha szexuális zaklatás érte őket. A tweetje 16:21-kor született, október 15-én, vasárnap és kedd reggelre már 22000 retweetet és 60000 választ kapott.
If you’ve been sexually harassed or assaulted write ‘me too’ as a reply to this tweet.
Az alábbiakban megnézzük ennek a fontos tweetnek a life értékét.
Ahhoz, hogy jobban megértsük a tweet élettartamának mérőszámait, tömören elmagyarázom, hogyan működnek ezek és milyen ismereteket tudunk gyűjteni ebből a típusú mérőszámból. A half-life mérőszám mutatja a tweet viralitását.
Ez lehetővé teszi, hogy megfigyeljük az eltelt időt az eredeti tweet és a retweet között, amely a teljes elterjedés középső pontját reprezentálja. Tartsuk észben, hogy az elemzett retweetek maximális száma 1000. Az 1000 retweet minta alapján megnézhetjük azt az időt, amit eltelt az eredeti tweet és az 500. retweet között, megkapva a half-life eredményeket.
Milano tweetjét tekintve az 500. retweet közel 11 és fél órával érkezett az eredeti tweet után. A teljes élet 80%-át, ami a 800. retweetet jelenti, egy nap után érte el az eredeti post után.
A tweet life másik fontos mérőszáma a max depth (maximális mélység), ami segít megérteni, hogy a retweetek többsége honnan származik és mi a hatásuk. Láthatod, ha a retweet a követődtől származik, vagy a követőid követőitől, és így tovább. A mélységi szintek akkor nőnek, amikor a retweet valaki olyantól jön, aki a retweetelőid hálózatán kívüli. Milano tweetjének max depthje 5, ami azt jelenti, hogy a tweet életének valamely pontján elérte az 5. szintet, megmutatva, hogy a tweetnek nagy hatása volt.
Alyssa Milano tweetje még nagyob figyelmet kapott a hollywoodi színésznőktől. A social adatok által láthatjuk a változást, amit Milano és a többiek reméltek, az emberek a közösségi médiát egy eszközként használják arra, hogy leleplezzék azt, amivel rengeteg nő küzd nap mint nap. A #MeToo párbeszéd lehetővé tette számukra, hogy kapjanak egy szólamot, ami rájuk összpontosít mindenféle zaklatás nélkül vagy anélkül, hogy belemennének a részletekbe.
Íme néhány ezekből a tweetekből:
— xoxo, Gaga (@ladygaga) 2017. október 15.
#MeToo https://t.co/q3oABdPRBO
— Reese Witherspoon (@RWitherspoon) 2017. október 17.
Reminder that if a woman didn’t post #MeToo, it doesn’t mean she wasn’t sexually assaulted or harassed. Survivors don’t owe you their story.
— Alexis Benveniste (@apbenven) 2017. október 16.
I sincerely hope #metoo turns into “I believe you.” “Me too.”
— Aparna Nancherla (@aparnapkin) 2017. október 16.
.@itsgabrielleu, a sexual assault survivor, on #MeToo campaign: “It just rips your heart out.” https://t.co/vAUkRUzu2X pic.twitter.com/kiDJFEQps7
— Good Morning America (@GMA) 2017. október 17.
Azt is fontos látni, hogy a #MeToo hangok globálisak. Amíg a beszélgetés 56%-a az Egyesült Államokból jön, olyan helyeken is elkezdődött a párbeszéd, mint Dél-Afrika, India és Mexikó
Ezen kívül nem csak nők beszélnek róla, a férfiak is megosztják a tapasztalataikat és támogatásukról biztosítanak. A keresőmezőt használva láthatjuk, hogy október 11. és 17. között 1,2 millió említése van a #MeToo-nak 950000 felhasználótól. Ha figyelembe vesszük az említések számát, láthatjuk, hogy az embereknek, akik beszélnek a #MeToo-ról, 70%-a nő, ami azt jelenti, hogy az említések másik 30%-a férfiaktól származik.
Alább látható néhány tweet, ami férfiaktól származik a szexuális erőszakról és az awareness növeléséről.
For my wife, for my daughters, for all women…I stand with all of you. This has gotta change. #metoo #nomore
— Jensen Ackles (@JensenAckles) 2017. október 17.
#MeToo pic.twitter.com/EX5oUdDinN
— jesse Williams. (@iJesseWilliams) 2017. október 17.
Now more than ever, we need #HeForShe men to step up. #MeToo pic.twitter.com/JqIntNIcPd
— HeForShe (@HeForShe) 2017. október 17.
Men,
Don’t say you have a mother, a sister, a daughter…
Say you have a father, a brother, a son who can do better.
We all can.#MeToo
— Nick Jack Pappas (@Pappiness) 2017. október 16.
A beszélgetés kezdete erős volt a közösségi platformokon, de merre tart? Ha egy érzékeny, jelenleg releváns témát vetünk fel, és a közösségi adatok lencséjén át vizsgáljuk, akkor láthatjuk, hogy mi bontakozik ki a hashtagen belül és kívül. Ez a két kicsi, de erős szó – Me Too (Én Is) – tartja a súlyát és tömegek hangját hordozza.
A lendület folytatódik.
Fordítás: Borda Éva- CreaCom – Kereskedelmi és marketing vezető – stratégiai marketing tanácsadó
Eredeti: Heather Satterfield, Marketing Manager – 2017-10-18 https://sysomos.com/2017/10/18/metoo/