
25 okt Top 8 social media fail 2017-ből
Top 8 social media fail 2017-ből
A hírek gyorsan terjednek 2017-ben. A lakosság többsége folyamatosan csatlakozva van a hírekre, a közösségi médiában elkövetett kisebb hibák gyakran perceken belül vírusként kezdenek terjedni, örökké ereklyeként maradva az internet memóriájában.
Íme néhány 2017 legemlékezetesebb közösségi média baklövései közül.
1. Amikor a konzervatív Ted Cruz szenátor véletlenül egy pornográf tweetet like-olt a hivatalos felhasználójával
Az ultra-konzervatív US szenátor, Ted Cruz kínos szituációban találta magát, amikor a hivatalos Twitter fiókján megjelent, hogy like-olt egy pornográf videót, amelyet ezután az összes követője láthatott.
A szenátor, akiről köztudott, hogy tiltakozik a szexuális játékok ellen szülőhazájában, Texasban, a staffját hibáztatta a like-ért és gyorsan törölte a postot, megjegyezve, hogy baleset volt. Főiskolai szobatársa is kigúnyolta Cruz szigorú ellenállását a szexuális örömökkel szemben, azt állítva, hogy „ez az új hite”.
2. Amikor a McDonald’s személyeskedve támadta az elnököt Twitteren
Nem sokkal azután, hogy Donald Trump elnök lett, a McDonald’s hivatalos Twitterjén „szánalmas elnök kezdeménynek” nevezte, és az Obama visszatérése iránti vágyát fejezte ki.
Tisztázatlan, hogy egy alkalmazott csak véletlenül tweetelt a saját fiókja helyett a McDonald’s-éval, vagy egy social media manager lépett ki stílusosan. Akárhogy is, a McDonald’s elnézést kért a tweetért és az elnök visszatérhetett a Fillet-O-Fish evéséhez.
3. Amikor az Oktatási Minisztérium nem tudta helyesen leírni W.E.B. DuBois nevét
Februárban az Egyesült Államok Oktatási Minisztériuma egy idézetet tweetelt W.E.B. DuBois-tól, és elvétette a nevét, „Debois”-ként írva.
Amikor elnézést kértek, az Oktatási Minisztérium „legmélyebb sajnálatát” fejezte ki, és ismételten elmulasztotta a tweet lektorálását, mielőtt az kiment volna („deepest apologizes”-t írtak, helyesen viszont „apologies”).
4. Amikor Donald Trump feldühödött a negatív sajtó „covfefe” miatt
Valószínűleg az év legtöbbet emlegetett hibája volt, amikor Donald Trump tweetelt: „Az összes negatív sajtó ellenére covfefe”, nem sokkal éjfél után 2017 májusában. A tweet órákig fent maradt, és Sean Spicer sajtófőnök azt állította, hogy a Fehér Ház belső emberei ismerik a covfefe jelentését, amolyan „belsős poén”.
Az üzenet virálisan elterjedt és folytatódott a körforgása a közösségi média csatornákon, ahogy az emberek megpróbálták kitalálni, mit értett alatta az elnök valójában.
5. Amikor Sean Spicer tweetelte a jelszavát – kétszer is
A Trump-korszak korai napjaiban Sean Spicer sajtófőnök tweetelt ki egy titokzatos szám- és betűsorozatot, ami gyanúsan hasonlított egy jelszóra. Magyarázat nélkül került törlése a tweet, de a hackerek gyorsan dolgoztak és megpróbálták kitalálni az üzenet jelentését.
Kiderült, hogy Spicer véletlenül egy bitcoin cím kódját tweetelte, bár soha nem derült ki, hogy mit vásárolt bitcoinnal azon a napon.
6. Amikor Kendall Jenner feloldotta a rendőri ellenállást egy doboz Pepsivel
A hírhedt Kendall Jenner Pepsi reklám valószínűleg egy kereskedelmi TV csatornán futott volna, de a közösségi médiában darabokra tépték.
A hirdetés arról szól, hogy a reality sztár csatlakozik egy Black Lives Matter tüntetéshez, és a rendőrség ellenállásának azzal vet véget, hogy egy tiszt kezébe nyom egy doboz Pepsit. A rendőri szervek úgy ítélték meg, hogy a reklám támadja őket azzal, hogy alábecsüli a munkájuk nehézségeit. Jenner végül elnézést kért és a Pepsi visszahívta a reklámot, de a károk már nyomot hagytak mindkettőjük reputációján.
7. Amikor az Adidas gratulált a Boston Marathon résztvevőinek azért, hogy „túlélték” a versenyt
Talán csak egy kis hiba, de eléggé kínos. Az Adidas kiküldött egy gratulációs e-mailt a Boston Marathon után, azzal a szövegezéssel, hogy „Gratulálunk, túlélted a Boston Marathont!” („Congrats, you survived the Boston Marathon!”), ami elég érzéketlen a 2013-as robbantások után.
Az Adidas gyorsan kiküldött egy bocsánatkérést, de az e-mail már a saját útját járta az interneten.
A történet tanulsága: ellenőriztesd az ötleteidet a kollégáiddal, mielőtt kiküldesz egy hírlevelet.
8. Amikor az NPR tudósította a követőit egy Ramona nevű kisgyermek életének eseményeiről
Egy eltévedt frissítés volt elérhető az NPR Facebook oldalán, ami leírta egy Ramona nevű totyogó reakcióit, ahogy meglátott egy csapat macskát.
Nem csak a post kezdett el vírusszerűen terjedni, hanem az NPR követői is egyre többen követeltek további részletek Ramona életéből, alternatívaként a stresszes napi hírek helyett. Az NPR elnézést kért a jelentéktelen hibáért, de a közönség mindenképpen jól szórakozott.
A történet tanulsága az, hogy mindig ellenőrizned kell duplán és triplán is azt, amit postolsz a közösségi média felhasználóiddal, mielőtt kiküldesz bármit is.
Azzal, hogy a social media managerek váltogatják a személyes és céges fiókjaikat, most még fontosabb, mint eddig bármikor, hogy meggyőződjünk arról, hogy az üzenet rendben van, mielőtt a követőink ezrei vagy esetenként milliói elérnék – ellenkező esetben elveszítheted a hiteledet vagy ártasz a márkádnak.
Fordítás: Borda Éva- CreaCom – Kereskedelmi és marketing vezető – stratégiai marketing tanácsadó
Forrás: http://www.socialmediatoday.com/news/the-top-8-social-media-fails-of-2017/507718/